STRONA GŁÓWNA
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
klasa sportowa o profilu piłki noznej
«   1 2 3 4 5 6    »

I Spotkanie z piosenką turystyczną

Rozpoczynamy cykl "Spotkań z piosenką turystyczną", które w przyszłości zwieńczone będą  wspólnym spotkaniem przy ognisku i gitarze.

Pan Hubert Reks zaproponował nam krótkie spotkania, mające na celu poznanie i naukę śpiewu utworów typowych dla świata turystyki i podróży. Sobota 28 stycznia była pierwszą próbą i okazją do tej formy krzewienia turystyki. Spotkaliśmy się o godzinie 10:00 w świetlicy naszej szkoły.

Ferie zimowe 2017

ŻYCZYMY BEZPIECZNYCH I UDANYCH FERII ZIMOWYCH.

30.01 - 10.02.2017

Mądrze korzystajcie z wypoczynku, odpoczynku i zabaw na śniegu! Podróżujcie i zwiedzajcie, odwiedzajcie i zbierajcie pieczątki z ciekawych miejsc!

opiekun Bogdanieckiego Szkolnego Koła PTTK Jadwiga Sobolewska

Twierdza "zdobyta"

"Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem"

W sobotę 19.11.2016r. nie poddaliśmy się i mimo "podejrzanej" i deszczem wróżącej pogody wybraliśmy się pociągiem do Kostrzyna nad Odrą. W zaplanowanym czasie znależliśmy się na dworcu PKP w Kostrzynie - dwupiętrowy obiekt/ dworzec kolejowy wpisany na listę ciekawych miejsc w Polsce. Stamtąd żwawo ruszyliśmy w kierunku Twierdzy nad Odrą.

Nadanie imienia SzK PTTK w Bogdańcu.

Wszem i wobec ogłaszamy, że zostaliśmy "ochrzczeni".

W kronice pojawi się pamiętna data 15 października 2016r. Tego dnia odbyła się piesza wycieczka do stanicy Koła Łowieckiego przy leśniczówce w Motylewie. Na dzisiejszej pieszej wycieczce swoją osobą zaszczycił nas pan Władysław Pachowicz. Bez jego zgody i akceptacji oraz pieczątki z własnoręcznym podpisem nikt nie może otrzymać odznaki. Pan Pachowicz, rozdając "Obieżyświatom" odznaki Siedmiomilowe Buty Srebrne i Złote oraz Popularną OTP, oficjalnie wręczył pieczątkę opiekunowi Szkolnego Koła PTTK.

Z lewej -  nasza pieczątka i nazwa. Z prawej (w kapeluszu) pan W. Pachowicz.Od dzisiaj nosimy miano Bogdanieckie Szkolne Koło PTTK "Podróżnik".

Pod wspólnym sztandarem pieszych wędrówek i poznawania tajników przyrody.

W dniu 15.10.2016 r. odbyła się wycieczka młodzieży szkolnej ze Szkoły Podstawowej w Bogdańcu do miejsca biwakowania myśliwych z Koła Łowieckiego "Jeleń" przy Leśniczówce w Motylewie. Miało nas być szesnastu, a wyruszyło tylko 10-ciu. Tylko najwytrwalszym i najodważniejszym nie była straszna zmieniająca się i grożąca deszczem pogoda. Z parkingu przed szkołą do wyznaczonego przez myśliwych miejsca było 4,5 km. Pani Justyna (mama Marcela) skrupulatnie mierzyła pieszą trasę. Myśliwi opowiadali o ty jak: opiekują się zwierzętami leśnymi, na czym polega ich praca, dlaczego polują i jakie okoliczności towarzyszą tym spotkaniom. Pokazali też jakie są różnice pomiędzy jeleniem a jelonkiem oraz ich "żonami". Były też konkursy dla młodzieży, wręczanie wcześniej zweryfikowanych odznak turystyki pieszej. Był też poczęstunek: słodycze, napoje oraz bułki i kiełbaski do ogniska, które ufundowało Koło Łowieckie " Jeleń" Opiekunami dzieci na trasie były Panie : Jagoda i Justyna. Pogoda dopisywała do chwili powrotu do Bogdańca. Na wycieczce została ogłoszona nazwa Szkolnego Koła PTTK i odbyło się wręczenie pieczątki  p. Jagodzie przez pana Władysława Pachowicza  o treści -  Bogdanieckie Szkolne Koło PTTK "Podróżnik " przy Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu.

Odznakę Popularną OTP odebrała Maja Paterek.

Odznakę Złote Siedmiomilowe Buty odebrała Hania Piasecka (Hania zdobyła już "wszystkie Buty", więcej nie ma).

Odznakę Srebrne Siedmiomilowe Buty odebrali: Milenka Mieczkowska, Amelka Głowacka, Laura Michalak i Maja Paterek.

Bogdanieckie Szkolne Koło PTTK na Rajdzie Powitania Jesieni "Witnica 2016".

Dnia 24 września 2016r. "Młodzi ciekawi świata" odwiedzili historyczną Witnicę; trasa prowadziła z Nowin Wielkich przez Rezerwat „Morenowy Las” i Białcz do „Parku Drogowskazów i Słupów Milowych” w Witnicy.

Wyruszyliśmy autokatem o godz. 9:00 - zbiórka jak zawsze na przystanku PKS w Bogdańcu. Tym razem było nas czternastu + 5 dorosłych: mama Marcela - pani Justyna, mama Krysi – p.Berlinska, mama Wiktora – p. Wdowikowska z Wiktora dziadkiem panem Józefem i  mama Mai - p. A. Dąbkowska  + dwóch opiekunów:  p. Jagoda i p. Jasmine Eriksson.

Pogoda wspaniale dopisała. Było cudownie słonecznie! Wędrowaliśmy w  promieniach słońca co widać też na zdjęciach.

Witajcie Podróżnicy w nowym roku szkolnym 2016/2017

Spotykamy się w czwartki!

Klasy I - III  godz. 12:40 - 13:25

Klasy IV - VI godz.13:35 - 14:20

Zdobywcy odznak " Siedmiomilowe Buty i Popularnej OTP

Odznakę  Srebrne Siedmiomilowe Buty  zdobyli:

- jako pierwsza Hania Piasecka,

- jako drudzy: Wiktor Perużyński i Róża Pogiernicka,

- jako trzecia Amelka Głowacka.

Lada moment dołączy do nich Milan Czaplicki, jeszcze tylko kilka kilometrów!!

Odznakę Popularną OTP otrzymała Hania Piasecka.

Warunkiem jej zdobycia było uzyskanie 60 punktów, tzn. pokonanie 60 km  lub  45 km na pieszo i otrzymanie 15 pkt za zwiedzanie ciekawego i znanego miasta w Polsce.

GRATULUJEMY   WAM   NASI   MŁODZI   PODRÓŻNICY!!

Wcieczka do Biskupina

Tak długo czekaliśmy, a tu już wycieczka przeszła do historii. W piątek 03.06.2016r. klasy IIa i IIb SP wybrały się do naszego sławnego Biskupina. Opiekę nad grupą sprawowali przewodnik
i pilot pan Leonard Przybyło, wychowawcy: p. Jagoda i Natalia oraz p. Dominik Trościanka z Gorzowa Wlkp. i p. Małgorzata Jewiak - mama Oliwiera z IIb. Dotarliśmy w zaplanowanym czasie do Wenecji i tam rozpoczęliśmy naszą przygodę od zwiedzania Muzeum Kolejki Wąskotorowej.

Wszystkie otwarte "ciuchcie" były nasze, tzn. do każdej trzeba było zajrzeć, pokręcić urzadzeniami i pozaglądać we wszystkie zakamarki.

Następnie przeszliśmy z p. Leonardem pod Zamek Diabła Weneckiego,tzn. pod zamek wzniesiony przed rokiem 1383 przez Mikołaj Nałęcza z Chomiąży. Wokół ruin zamku stały różnego rodzaju machiny oblężnicze, które można było dokłądnie obejrzeć. Czas nas naglił!!! Przeszliśmy sprawnie na małą stację kolejową, gdzie niecierpliwie oczekiwaliśmy na pociąg. O tak.....najpierw GWIZD, a potem ona............... CIUCHCIA z małymi wagonikami. Szybko weszliśmy do wyznaczonego wagonu i .......

"Trójca" po lekcjach

Spotkania "podróżników" odbywają się nie zawsze w sali lekcyjnej. Przy dobrej pogodzie i chęciach zawsze wybywamy w teren."Trójca" w składzie: Oliwia, Kamila i Julka z klasy VI ma zawsze pełno pomysłów. I tym razem "wywiało" je w teren. Poniedziałek, 09.05.2016r., po lekcjach ....... wymiana paru zdań i już maszerowałyśmy do bogdanieckiej "Zagrody Wiejskiej". W lesie było uroczo, drzewa dawały trochę cienia i chłodu. W muzeum jak zawsze miło i sympatycznie. Kamila i Julka poprosiły o pieczątkę do książeczki OTP.  Czy wiecie jak wygląda pieczątka "Zagrody Wiejskiej" dla turystów i zwiedzających?? Na pewno nie zwróciliście na to uwagi!

Chwila odpoczynku przy strumieniu i po schodkach w górę wyruszyliśmy w drogę powrotną. A gdzie wyruszymy następnym razem?? Czas pokaże.......