STRONA GŁÓWNA
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
klasa sportowa o profilu piłki noznej
«   1 2 3 4 5 6    »

Wspomnienia z Brzeska i Ogrodu Dendrologicznego w Przelewicach.

Sobotnia (07.05.2016r.) wycieczka do Brzeska i Przelewic pozostaje już tylko w naszych wspomnieniach. Gromadzimy zdjęcia i myślimy już o kolejnym "włóczykijstwie".

Nieznane Sanktuarium we wsi Brzesko Szczecińskie (do 1945 r. Brietzig), położonej nieopodal Pyrzyc u podnóża Brzeskiej Góry (88 metrów n.p.m.). zaskoczyło nas swoim pięknem malowideł i XII/XIII w. historią. Niegdyś kościół protestancki, dzisiaj katolicki urzeka zwiedzających swoją kolorystyką malowideł na sklepieniu i otoczeniem wokół obiektu. Neznana nam dotąd "perełka" w małej miejscowości naszego sąsiedniego województwa pozostanie już w naszej pamięci.

Pożegnalismy Brzesko i autokarem  podążyliśmy w kierunku Przelewic. Po przekroczeniu bramy Ogrodu Dendrologicznego przywitały nas donośnie "śpiewające" pawie i dośc okazały pałac. Nadszedł czas na odpoczynek i posiłek. Na polance, w głębi ogrodu, przygotowane wcześniej ognisko zachęcało do pieczenia kiełbasek i swobodnego hasania na łączce. W międzyczasie Hanna i Zbigniew Rudzińscy (prezez gorzowskiego Oddziału PTTK), komandor rajdu - Elżbieta Kisiel i Mariusz Lewandowski wręczyli naszym trzem najdzielniejszym i najwytrwalszym piechurom odznakę "Siedmiomilowe buty". Pierwszą zdobywczynią odznaki i pokonania łącznie 30 km trasy pieszej była Hania Piasecka, obecnie już członek gorzowskiego Oddziału PTTK.  Tuż za nią, o zaledwie kilka km mniej, podążyli do odebrania zasłużonej odznaki Róża Pogiernicka i Wiktor Perużyński.

Gratulujemy !!!

Cieszymy się, że tym razem dołączyli do nas dorośli: p. Aneta, p. Kamila, p. Magda i p. Justyna.

Zostańcie z nami! Na pewno nie będziecie się nudzić! O nie!!!!

Ogłaszamy konkurs na nazwę Szkolnego Koła PTTK

My, SzK PTTK w Bogdańcu należymy do Oddziału PTTK w Gorzowie WLKP., który można znależć na stronie internetowej www.pttkgorzow.pl. Jest to nasz Wódz i Zwierzchnik!
Organizujemy wycieczki samodzielnie lub też dołączamy do Oddziału PTTK, jak na przykład Rajd Powitania Wiosny Mościce 2016 i zbliżająca się wycieczka do Przelewic.

Ogłaszamy konkurs na nazwę naszego bogdanieckiego koła PTTK. Czekamy na propozycje! Pytajcie Rodziców i znajomych, każda sugestia może być tą jedyną, ostateczną
i historyczną rozpoczynającą następny etap wspaniałej, nieprzewidywalnej PRZYGODY.

Każda podróż kształci, nawet ta najmniejsza.

SzK "Włóczykij", a może SzK "Podróżnik", a może "Przygoda" .......... Propozycje przyjmujemy do 08.05.2016r.

Szkolne Koło PTTK odwiedza Santok

Dnia 23 kwietnia  "Młodzi ciekawi świata" odwiedzili historyczny Santok, który pełnił w X i XI w. ważną rolę w tworzącym się państwie Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Gall Anonim pisał o grodzie tak: " jest strażnicą i kluczem królestwa". Będąc na parkingu przy Urzędzie Gminy obserwowaliśmy łączącą się Noteć z Wartą/ zlewisko rzek, odwiedziliśmy Muzeum Grodu Santok oraz zostaliśmy ugoszczeni przez pana Jerzego Gąsiora, właściciela wieży górującej nad miejscowością, z której to rozposcierał się przepiękny widok na całą okolicę.

Piesza wycieczka do Stanowic

Sobota 09.04.2016r. - wyruszyliśmy spod bramy ZS w Bogdańcu po 10:20, a powrócilismy ok. godz. 17:00. Tylko plecak i własne "nogi"! Bez komputera, Iphonów  itp. "cudów techniki " naszego niesamowitego XXI wieku. No cóż! Jednak telefony komórkowe .... one musiały niestety być.

Nie każdy wie, że pierwsze zapiski o Stanowicach pojawiły się w księgach klasztornych  już w roku 1300. Sama wioska ( jako lenno rycerskie) istniała już o wiele wcześniej. Trochę zapomniana historycznie miejscowość może poszczycić się kościołem z XV w. oraz pałacem z parkiem z przełomu XVII/ XVIII w. Z zapisów historycznych wiemy, że w miejscowości Stennewitz/ Stanowice istniała huta szkła butelkowego (1748), cegielnia (1879-90) i w 2 poł. XIX w. na polach wydobywany był węgiel brunatny. Skrzyżowanie w Stanowicach koło kościoła ( obecnie remontowany, potrzebuje "pomocy") może nas wysłać w cztery strony świata: płn. - Lubno, wsch. - Racław, płd.-Bogdaniec i zach.-Stanowiczki.

Witamy p. J. Majchrzak  ( wychowawca kl. V)  "w naszych progach"!!!

Po całej wędrówce czekała na nas miła chwila, tzn. ognisko, przy którym nakarmione zostały nasze już głodne brzuszki.

Serdecznie dziękujemy pani Justynie i panu Jarkowi Buryn za pomoc w przygotowaniu ogniska.

Powiemy prawdę, nie będziemy czarować: przyszliśmy na "gotowca"!

Pani Justyno! Pani lubi dzieci???? Prawda.......?!

Jest nas coraz więcej!

Jeżeli chcesz się dowiedzieć kto do nas dołaczył, wejdź na informacje o kolejnej naszej pieszej wycieczce do  ........................................
Takie wyprawy są  dla tych, którzy potrafią pokonać własne słabości.

Zaplanowaliśmy wyprawę pieszą na 9 km, a okazało się .....................!!  Niesamowite, przeszliśmy aż ..............

SzK PTTK zaprasza na rajd "Uroki doliny rzeki Iny:

Zapraszamy na następny rajd, tym razem do Nadleśnictwa Kliniska na terenie doliny rzeki Iny.
Termin: 16.04.2016r.                      Trasa: Helenów - Zabród - Bolechowo (długość 8 km)
Wycieczkę - rajd dodatkowo urozmaici zwiedzanie zagrody pokazowej z konikami polskimi oraz ośrodka edukacyjno - dydaktycznego przy Nadleśnictwie.

Więcej informacji można uzyskać na stronie:pttkgorzow.pl.

XXV RAJD POWITANIA WIOSNY MOŚCICE 2016

Nie zwlekaj i wejdź na stronę PTTK: pttkgorzow.pl. Jesteśmy tam ........!

25. Rajd Powitania Wiosny za nami! Pod wodzą komandora Dawida Mistaka, 126 turystów, wędrując trzema trasami pieszymi i jedną rowerową, dotarło do Mościc. Wszystkie trasy prowadziły przez Zespół Krajobrazowy „Jezioro Wielkie”.

Spotkanie z p. Moniką Wilk

W piątek 18 marca, o godzinie 11:45 wyruszyliśmy pieszo do naszej bogdanieckiej biblioteki.  Na internecie – wyznacz trasę Google - sprawdziliśmy odległość, by później zapisać to w naszych książeczkach  OTP. Trasa piesza  (rondo, kościół, za przejazdem kolejowym w lewo) liczyła 1 km, tzn. pokonaliśmy w obie strony 2 km.

W bibliotece czekała na nas pani M. Wilk. Ucieszyły nas autografy, które otrzymaliśmy w naszych książeczkach pt. „ Pracowite pszczółki”. Pani Wilk opowiedziała nam historię powstania „Pszczółek…” , „Starego Młyna” i innych historyjek jej autorstwa. Przekazała dla PTTK kilka książeczek pt. "Stary Młyn",parę map naszego regionu i Brandenburgii,  informator o Gorzowie oraz zdjęcia Bogdańca zamieszczone w „Oblicze mojej ziemi”.

Serdecznie dziękujemy

Spontaniczny "wypad" do Zagrody Młyńskiej w Bogdańcu

Dnia 26.02.2016r., w dniu urodzin Hani, dziewczynki z kl. IIa SP: Maja Paterek, Milena Mieczkowska i Hania Piasecka wraz z opiekunem Szkolnego Koła PTTK,  panią Jadwigą Sobolewską wyruszyły w godzinach 12:00 – 13:30 na krótką wycieczkę pieszą (niezaplanowany, spontaniczny wypad) do Zagrody Młyńskiej w Bogdańcu. Celem pieszej wycieczki było: zmierzenie czasu przejścia pieszo ze szkoły do muzeum, wpisanie do książeczki OTP pieszej wędrówki, zdobycie 2 pkt za trasę oraz uzyskanie od pracownika  historycznego młyna/ muzeum pieczątki, która uroczo „ozdobiła” wpis do książeczki. Pobyt w Zagrodzie Młyńskiej zakończył się pamiątkowymi zdjęciami.

Zapraszamy na Rajd Powitania Wiosny Mościce 2016

Oddział PTTK Ziemi Gorzowskiej z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przygotowało dla piechurów 3 trasy. Wszelkie informacje można znależć na stronie internetowej: pttkgorzow.pl

Na nas czeka trasa nr 3: Mosina - Torfowisko - Jezioro Jelenie Oko - Jezioro Wielkie - Mościce (9km)