STRONA GŁÓWNA
  • ...
  • szkoła z klasą
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
klasa sportowa o profilu piłki noznej
«   1 2    »

Gratulacje! zdobycie nagrody w konkursie Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej

Gratulacje dla p. Doroty, Fabianowicz, p. Anny Rutkowskiej – Szabli oraz p. Dariusza Drozda za przeprowadzenie w roku szkolnym 2016/2017 innowacji pedagogicznych i zdobycie nagrody w konkursie Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej.

Wyróżnienie dla szkoły w dniach 28, 29 września 2017r odebrały panie Małgorzata Reks i Anna Rutkowska – Szabla, które także uczestniczyły w konferencji: Podsumowanie programu MEN „Pilotaż programowania oraz kampanii Programowanie z eTwinning”

 

Szkoła w Bogdańcu laureatem województwa lubuskiego w „Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach”.

W roku szkolnym 2016/2017 szkoła podstawowa/gimnazjum uczestniczyły w  „Pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne oraz programy autorskie w szkołach.”

Różnorodna aktywność  i podejmowane liczne działania prowadzone przez: p. Dorotę Fabianowicz, p. Annę Rutkowską-Szablę i p. Dariusza Drozda, realizatorów i autorów innowacji pedagogicznej, stanowiły nowatorskie rozwiązania programowe z informatyki/zajęć komputerowych. Sprawozdanie z przebiegu zajęć z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych lub innowacyjnych metod i form pracy, uzupełnione zdjęciami, linkami i filmikami, opracowane przez panią Dorotę Fabianowicz i złożone do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.,było jednym z kryteriów ubiegania się o reprezentowanie województwa podczas ogólnopolskiego podsumowania w/w programu.

Innowacja pedagogiczna w roku szkolnym 2016/2017 - podsumowanie działań.

Obraz na stronie log_pilotarz.jpg

Szkoła Podstawowa im H. Sienkiewicza i Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu w roku szkolnym 2016/2017 uczestniczyły w pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. W obu szkołach realizowane były działania, wynikające z zapowiadanych przez Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego  zmian, dotyczących  rozszerzenia podstawy programowej kształcenia informatycznego na każdym etapie edukacyjnym 

 https://vimeo.com/207240846 oraz https://www.facebook.com/1463226133941031/videos/vb.1463226133941031/1836474319949542/?type=2&theater- film i animacja własna - LEGOROBOTYKA- montaż uczestnicy warsztatów "Akademia robotyki" pod kierunkiem p. A. Rutkowskiej Szabli

https://drive.google.com/open?id=0B96bfIdMIKdIVzI5VTFDRWM4SHM filmik realizacja działań- montaż p. D. Fabianowicz



 ip.wlmp » innowacja pedagogiczna - prezentacja

 ip1.pdf » innowacja pedagogiczna - prezentacja

Akademia programowania - programowa innowacja pedagogiczna.

TUTORIALE  - PIERWSZE KROKI W SCRATCHU

Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programówprogramowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje (źródło infromacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tutorial).

 

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna#Tutoriale_-_pierwsze_kroki_w_Scratchu  - zbiór instrukcji, scenariuszy zajęć, projektów scratchowych skategoryzowanych. 

https://scratch.mit.edu/studios/410096/    - studio związane z obchodami Światowego Dnia Scratcha, który wypada 17 maja. Uczestnicy programu "Mistrzowie Kodowania" (www.mistrzowiekodowania.pl) zamieszczają tutaj projekty własnego autorstwa.

https://drive.google.com/file/d/0B95hdgu-Ao6GU3hReExoZEFXZk0/edit  scenariusz Labirynt  w języku SCRATCH - materiały stworzone przez trenerów programu „Mistrzowie Kodowania” finansowanego przez Samsung Electronics Polska objęte licencją CC BY-SA 3.0 PL Uznanie Autorstwa 3.0 Polska

 

 

Programowa innowacja pedagogiczna z informatyki i zajęć komputerowych w Zespole Szkół w Bogdańcu

.

LEGOROBOTYKA - fascynujący wymiar programowania

.

Programowanie jako język przyszłości – zajęcia z legorobotyki w klasie I szkoły podstawowej.

 Język programowania pozwala uczniom rozwijać logiczne i kreatywne myślenie, sprzyja rozwojowi intelektualnemu, pozwala nadążać za szybkim postępem technologicznym.

Programowanie stało się językiem niezbędnym do rozumienia i wykorzystywania  technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych i cyfrowych.

 

Mali programiści certyfikowani!

Mali programiści z I klasy Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza otrzymali certyfikat ukończenia kursu kodowania organizowanego przez studio code.org. Uczniowie kodowali, realizując kurs dla początkujących i tworząc własne gry lub historyjki poprzez algorytmy programowania.

Programowanie wizualne Scratch.

W ramach innowacji „Akademia Programistów”  w I okresie roku szkolnego 2016/2017 prowadzono  zajęcia dodatkowe raz w tygodniu z klasą IV w programie Scratch. W drugim okresie zajęcia były wkomponowane w lekcje zajęć komputerowych w klasie IV.

"Akademia programistów" - innowacja pedagogiczna w klasie IV szkoły podstawowej.

PROGRAMOWANIE W JĘZYKU SCRATCH - ZRÓB TO SAM! 
SCENARIUSZ "Gra zręcznościowa - odbijanie piłeczki" - zaprojektowanie i implementacja gry polegającej na odbijaniu piłeczki paletką sterowaną przez gracza za pomocą myszy komputerowej
 
Logo Mistrzowie.png

Materiały stworzone przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w ramach Programu „Mistrzowie Kodowania” finansowanego przez Samsung Electronics Polska, objęte licencją CC-BY-SA „Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska” oraz modyfikacje własne

«   1 2    »