STRONA GŁÓWNA
  • ...
  • szkoła z klasą
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
klasa sportowa o profilu piłki noznej

Programowanie wizualne Scratch.

W ramach innowacji „Akademia Programistów”  w I okresie roku szkolnego 2016/2017 prowadzono  zajęcia dodatkowe raz w tygodniu z klasą IV w programie Scratch. W drugim okresie zajęcia były wkomponowane w lekcje zajęć komputerowych w klasie IV.

Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach. Pierwsze zajęcia miały na celu wprowadzenie dzieci w świat kodowania. Uczniowie korzystali z serwisu code. Po zapoznaniu się ze środowiskiem Scratch uczestnicy zajęć poznali galerie duszków i tła. Zmieniali i edytowali właściwości obiektów i tła. Konstruowali proste skrypty, przesuwali, obracali obiekty na ekranie. Poznali i zaczęli stosować instrukcję pętli w celu powtórzenia czynności. Tworzyli pierwsze własne animacje, które w trakcie kolejnych zajęć  były coraz ciekawsze.

Kolejne zajęcia rozwijały umiejętność logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Dzięki tym zajęciom dzieci poznały pojęcie algorytmu i sposoby rozwiązań.

Opracowanie: D. Drozd