STRONA GŁÓWNA
  • ...
  • szkoła z klasą
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
klasa sportowa o profilu piłki noznej
«   1 2    »

Godzina kodowania.

Gdzina Kodowania,http://godzinakodowania.pl/ organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (, USA), stanowi inicjatywę edukacyjną skierowana do uczniów z całego świata. Można uczestniczyć w niej z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. 

<a data-cke-saved-href="https://csedweek.org/about" href="https://csedweek.org/about" style="color: blue; text-decoration-line: none; font-family: Arial, Menlo, Consolas, " andale="" mono",="" "lucida="" console",="" "nimbus="" mono="" l",="" "dejavu="" sans="" monospace,="" "courier="" new";="" font-size:="" 16px;="" text-indent:="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="" target="_blank" title="Computer Science Education Week - nowe okno">

Mali programiści - programowa innowacja pedagogiczna.

“Nasze dzieci — w tym również dziewczęta — potrzebują możliwości, by uczyć się informatyki.”

Sheryl, COO Facebook

Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki - informacje z https://code.org/

 

https://studio.code.org/c/38856191/edit -nauka kodowania i programowania 

https://studio.code.org/gallery KODOWANIE- projekty wykonane przez uczniów

https://studio.code.org/c/69602517

 
 

” Mieszanie kolorów”

Temat: ” Mieszanie kolorów”

Zadanie: Uczniowie konstruują robota, który będzie mieszał addytywnie kolory.

Innowacja pedagogiczna w roku szkolnym 2016/2017 - śródroczne sprawozdanie

Pełna nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa  im. H. Sienkiewicza  w Zespole Szkół w Bogdańcu

                                     Gimnazjum  im. H. Sienkiewicza  w Zespole Szkół w Bogdańcu

Miejscowość: Bogdaniec

Nazwa innowacji: „Mali programiści” ( I etap edukacyjny)

  „Akademia programistów” (II etap edukacyjny)

  „Akademia robotyki” (III etap edukacyjny)

Akademia robotyki - programowa innowacja pedagogiczna.

.

” Easybot”

Zadanie: Uczniowie zbudują  i zaprogramują robota posiadającego czujnik odległości i dotyku. Poznają dwie nowe funkcje loop i switch.

Warsztaty „Akademia Robotyki”.

Warsztaty w ramach Akademii Robotyki obejmują budowę bota oraz analizę i projektowanie oprogramowania, programowanie i prezentację działającego bota. Na podstawie zbudowanego robota poznają specyfikę programowania „na czujniki” dotyku i koloru. Omówienie właściwości pozostałych czujników (temperatury, ultradźwięków, żyroskopu).

”Robot dźwignia” kontra ”Robot pchający”.

”Robot dźwignia”

Zadanie: Uczniowie budują robota wykorzystującego zasadę działania dźwigni do konstrukcji wagi. Porównają rzeczywisty ciężar do ciężaru odczytanego z wykresu kalibracji (uwzględnienie różnej długości ramion dźwigni).

kontra ”Robot pchający”

Zadanie: Uczniowie konstruują robota który będzie pchał jakiś ciężar (np. 0,5 obciążnik). Uczniowie zbadają jaki maksymalny ciężar jest wstanie przepchnąć robot przy zastosowaniu gąsienic, kół z oponami i kół bez opon. Odpowiedzą na pytania: W którym przypadku tarcie jest największe?
Jak zwiększyć tarcie kół o podłoże?

Pierwszaki uczą starszych kolegów języka programowania.

Uczniowie klasy I szkoły podstawowej, uczestniczący w realizacji programowej innowacji pedagogicznej, uczą uczniów klasy VI zasad kodowania oraz wskazują im lokalizację zasobów internetowych, sprzyjąjących rozwojowi kompetencji programowania.

Wdrożenie nauczania programowania w edukacji formalnej - innowacja pedagogiczna w naszej szkole.

Szkoła Podstawowa im H. Sienkiewicza i Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu w roku szkolnym 2016/2017 uczestniczą w pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. W obu szkołach zaplanowane są działania, wynikające z zapowiadanych przez Ministra Edukacji Narodowej,Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmian, dotyczących rozszerzenia podstawy programowej kształcenia informatycznego na każdym etapie edukacyjnym.

Innowacja pedagogiczna, napisana przez: p. Dorotę Fabianowicz, p. A. Rutkowską –Szablę i p. Dariusza Drozda, prowadzona będzie przez jej autorów, podczas obowiązkowych i dodatkowych zajęciach komputerowych i lekcjach informatyki, w trzech etapach edukacyjnych:

  * „Mali programiści” (I etap edukacyjny)  w klasie I szkoły podstawowej,

  * „Akademia programistów” (II etap edukacyjny) w klasie IV szkoły podstawowej,

  * „Akademia robotyki” (III etap edukacyjny) w klasach pierwszych gimnazjum.

Zasady i szczegóły realizacji w/w innowacji zostały przedstawione także rodzicom w maju 2016 i we wrześniu 2016 podczas klasowych zebrań z rodzicami.

 Opracowanie: D. Fabianowicz /wicedyrektor/

«   1 2    »