Szkoła w Bogdańcu laureatem województwa lubuskiego w „Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach”.
W roku szkolnym 2016/2017 szkoła podstawowa/gimnazjum uczestniczyły w „Pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne oraz programy autorskie w szkołach.”
Różnorodna aktywność i podejmowane liczne działania prowadzone przez: p. Dorotę Fabianowicz, p. Annę Rutkowską-Szablę i p. Dariusza Drozda, realizatorów i autorów innowacji pedagogicznej, stanowiły nowatorskie rozwiązania programowe z informatyki/zajęć komputerowych. Sprawozdanie z przebiegu zajęć z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych lub innowacyjnych metod i form pracy, uzupełnione zdjęciami, linkami i filmikami, opracowane przez panią Dorotę Fabianowicz i złożone do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.,było jednym z kryteriów ubiegania się o reprezentowanie województwa podczas ogólnopolskiego podsumowania w/w programu.
Innowacja pedagogiczna w roku szkolnym 2016/2017 - podsumowanie działań.
Szkoła Podstawowa im H. Sienkiewicza i Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu w roku szkolnym 2016/2017 uczestniczyły w pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. W obu szkołach realizowane były działania, wynikające z zapowiadanych przez Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmian, dotyczących rozszerzenia podstawy programowej kształcenia informatycznego na każdym etapie edukacyjnym
https://vimeo.com/207240846 oraz https://www.facebook.com/1463226133941031/videos/vb.1463226133941031/1836474319949542/?type=2&theater- film i animacja własna - LEGOROBOTYKA- montaż uczestnicy warsztatów "Akademia robotyki" pod kierunkiem p. A. Rutkowskiej Szabli
https://drive.google.com/open?id=0B96bfIdMIKdIVzI5VTFDRWM4SHM filmik realizacja działań- montaż p. D. Fabianowicz
ip.wlmp » innowacja pedagogiczna - prezentacja

Akademia programowania - programowa innowacja pedagogiczna.
TUTORIALE - PIERWSZE KROKI W SCRATCHU
Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programów, programowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje (źródło infromacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tutorial).
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna#Tutoriale_-_pierwsze_kroki_w_Scratchu - zbiór instrukcji, scenariuszy zajęć, projektów scratchowych skategoryzowanych.
https://scratch.mit.edu/studios/410096/ - studio związane z obchodami Światowego Dnia Scratcha, który wypada 17 maja. Uczestnicy programu "Mistrzowie Kodowania" (www.mistrzowiekodowania.pl) zamieszczają tutaj projekty własnego autorstwa.
https://drive.google.com/file/d/0B95hdgu-Ao6GU3hReExoZEFXZk0/edit scenariusz Labirynt w języku SCRATCH - materiały stworzone przez trenerów programu „Mistrzowie Kodowania” finansowanego przez Samsung Electronics Polska objęte licencją CC BY-SA 3.0 PL Uznanie Autorstwa 3.0 Polska
Programowa innowacja pedagogiczna z informatyki i zajęć komputerowych w Zespole Szkół w Bogdańcu
.
Programowanie jako język przyszłości – zajęcia z legorobotyki w klasie I szkoły podstawowej.
Język programowania pozwala uczniom rozwijać logiczne i kreatywne myślenie, sprzyja rozwojowi intelektualnemu, pozwala nadążać za szybkim postępem technologicznym.
Programowanie stało się językiem niezbędnym do rozumienia i wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych i cyfrowych.
Mali programiści certyfikowani!
Mali programiści z I klasy Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza otrzymali certyfikat ukończenia kursu kodowania organizowanego przez studio code.org. Uczniowie kodowali, realizując kurs dla początkujących i tworząc własne gry lub historyjki poprzez algorytmy programowania.
Programowanie wizualne Scratch.
W ramach innowacji „Akademia Programistów” w I okresie roku szkolnego 2016/2017 prowadzono zajęcia dodatkowe raz w tygodniu z klasą IV w programie Scratch. W drugim okresie zajęcia były wkomponowane w lekcje zajęć komputerowych w klasie IV.
"Akademia programistów" - innowacja pedagogiczna w klasie IV szkoły podstawowej.
Materiały stworzone przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w ramach Programu „Mistrzowie Kodowania” finansowanego przez Samsung Electronics Polska, objęte licencją CC-BY-SA „Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska” oraz modyfikacje własne
Godzina kodowania.
Gdzina Kodowania,http://godzinakodowania.pl/ organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (, USA), stanowi inicjatywę edukacyjną skierowana do uczniów z całego świata. Można uczestniczyć w niej z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów.
<a data-cke-saved-href="https://csedweek.org/about" href="https://csedweek.org/about" style="color: blue; text-decoration-line: none; font-family: Arial, Menlo, Consolas, " andale="" mono",="" "lucida="" console",="" "nimbus="" mono="" l",="" "dejavu="" sans="" monospace,="" "courier="" new";="" font-size:="" 16px;="" text-indent:="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="" target="_blank" title="Computer Science Education Week - nowe okno">