STRONA GŁÓWNA
  • ...
  • szkoła z klasą
  • Przekaż 1% podatku na Szkołę
  • RODO
  • certyfikat
zszbogdaniec.edupage.org
«   1 2 3 4 5    »

Mali programiści - programowa innowacja pedagogiczna.

“Nasze dzieci — w tym również dziewczęta — potrzebują możliwości, by uczyć się informatyki.”

Sheryl, COO Facebook

Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki - informacje z https://code.org/

 

https://studio.code.org/c/38856191/edit -nauka kodowania i programowania 

https://studio.code.org/gallery KODOWANIE- projekty wykonane przez uczniów

https://studio.code.org/c/69602517

 
 

” Mieszanie kolorów”

Temat: ” Mieszanie kolorów”

Zadanie: Uczniowie konstruują robota, który będzie mieszał addytywnie kolory.

Innowacja pedagogiczna w roku szkolnym 2016/2017 - śródroczne sprawozdanie

Pełna nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa  im. H. Sienkiewicza  w Zespole Szkół w Bogdańcu

                                     Gimnazjum  im. H. Sienkiewicza  w Zespole Szkół w Bogdańcu

Miejscowość: Bogdaniec

Nazwa innowacji: „Mali programiści” ( I etap edukacyjny)

  „Akademia programistów” (II etap edukacyjny)

  „Akademia robotyki” (III etap edukacyjny)

Akademia robotyki - programowa innowacja pedagogiczna.

.

” Easybot”

Zadanie: Uczniowie zbudują  i zaprogramują robota posiadającego czujnik odległości i dotyku. Poznają dwie nowe funkcje loop i switch.

Warsztaty „Akademia Robotyki”.

Warsztaty w ramach Akademii Robotyki obejmują budowę bota oraz analizę i projektowanie oprogramowania, programowanie i prezentację działającego bota. Na podstawie zbudowanego robota poznają specyfikę programowania „na czujniki” dotyku i koloru. Omówienie właściwości pozostałych czujników (temperatury, ultradźwięków, żyroskopu).

”Robot dźwignia” kontra ”Robot pchający”.

”Robot dźwignia”

Zadanie: Uczniowie budują robota wykorzystującego zasadę działania dźwigni do konstrukcji wagi. Porównają rzeczywisty ciężar do ciężaru odczytanego z wykresu kalibracji (uwzględnienie różnej długości ramion dźwigni).

kontra ”Robot pchający”

Zadanie: Uczniowie konstruują robota który będzie pchał jakiś ciężar (np. 0,5 obciążnik). Uczniowie zbadają jaki maksymalny ciężar jest wstanie przepchnąć robot przy zastosowaniu gąsienic, kół z oponami i kół bez opon. Odpowiedzą na pytania: W którym przypadku tarcie jest największe?
Jak zwiększyć tarcie kół o podłoże?

Turniej FLL Animal Allies już za nami!

Znalezione obrazy dla zapytania animal alliesUczniowie naszej szkoły kolejny raz wzięli udział w warsztatach Lego w ramach polsko-niemieckiego projektu LEGO.  Był to jednak wyjątkowy warsztat, gdyż następnego dnia połączone siły gimnazjalistów z Bogdańca, Cedyni i Neutrebbin pod wspólnym szyldem LEGO Raiders wystartowały w turnieju we Frankfurcie nad Odrą. 

Pierwszaki uczą starszych kolegów języka programowania.

Uczniowie klasy I szkoły podstawowej, uczestniczący w realizacji programowej innowacji pedagogicznej, uczą uczniów klasy VI zasad kodowania oraz wskazują im lokalizację zasobów internetowych, sprzyjąjących rozwojowi kompetencji programowania.

Listopadowe warsztaty Lego w Witnicy

Znalezione obrazy dla zapytania paw dog small

Kolejny wyjazd na warsztaty LEGO do Witnicy już za nami. Było to już ostatnie spotkanie przed grudniowymi zawodami we Frankfurcie. Uczniowie pod opieką p. Edyty Kiełpińskiej i p. Anny Rutkowskiej-Szabla poszukiwali  rozwiązań turniejowych zadań. Warsztaty były również okazją do wspólnej pracy nad projektem badawczym - tegoroczna edycja dotyczy zwierząt - stąd też pomysł pieszej wycieczki do Gminnego Przytuliska w Witnicy.

«   1 2 3 4 5    »